Etiketter

torsdag 29 mars 2012

Vårdagarna travas på hög

Och jag känner att man nästan blir lite bortskämd , så mycket ljus som slösas över oss.
Tänk så mörkt de va i vintras! Och att jag faktiskt längtade efter det där mörkret som är så välkomnande att gömma och kura ihop sig i.
Jag har svårt att förstå det och skam å sägandes har den här inbitna höstmänniskan börjat att flytta över sin håtg till vårmänniskan.
Jaja man ska överge mycket här i livet och ibland är det bra, ibland dåligt.

Dåliga vanor som att skrutta omkring i morgonrock till kl 12 ska jag försöka sluta med. Det har att göra med att förr var jag en morgonmänniska. Med liv och lust gick jag upp kl halvsex och mötte dagen.
Det är inte riktigt så längre, nu stiger jag inte upp (knappt) om förmiddagen och går och lägger mig kl 8.
Det kan ha att göra med åldern eller en massa andra saker och det kan finnas en viss uns av bortskämdhet med

Men det spelar ingen roll. I morgon ska jag vara klädd innan kl 8 på morgonen, det har jag lovat mig själv.

Puss på er!


Inga kommentarer: