Etiketter

torsdag 27 december 2012

Haha jag såg den!!!

Och nej det va inte Tomtens släde utan solen!
Den höjde sig precis över grantoppen i 10 minuter innan den långsamt började dra sig nedåt.
Självklart ringde sovklockan då och jag gick och vilade. När jag vaknade syntes den inte mer, så fort det går.
Men jag såg den.
Just nu är det det man behöver, en glimrande smörboll och blå himmel. Svårt att tro på att om sex månader går man omkring i linne och kjol, fåglarna kvittrar, gräset är grönt och tanken på Julen är långt borta.

Jomen jag älskar Julen visst gör jag det, men ändå. Så mycket stress och planering och städning och springande och klumpar i magen över att allt inte ska bli som man tänkt.
Nåja, det blev nästan som jag tänkt i Jul, ändå. Vissa smärre tillkortakommande men när man har å göra med tvåbengående så är det så.

Mest missnöjd är jag över att jag inte hann städa sovrummet men det ska göras i dag. Nya sängkläder som egentligen Frida och Hugues skulle ha haft men som jag inte hann hämta ut från posten.
Sen kan man lägga sig på sin renbäddade säng, läsa en bok, den nya gubben gav mig, dricka te, det där med kanel, äpple och russin och mysa.

Och sedan sova gott igen.
Nu ska jag i allafall sätta mig vid bordet, dricka kaffe och lösa lite korsord.
Ha underbara mellandagar, shoppa int ihjäl er, kramas lite extra och le mot någon du inte känner, Puss!
(skrivet till Ludden för ett år sedan)

Tystnad




Ibland hasar sig din sömnsvettiga pyjamas
upp över bröstkorgen och du är ändå varm.
Täcket ligger tillknölat med sina
små blå elefanter vid tårna dina och jag
brukar pussa på dem.

Det är då tacksamheten snörper till hjärtat
och man förlåter helt den grillade leksaken som osade från
ugnen vid middagen. Man kommer inte ihåg favoritboken som du så
nogsamt befriade från blad för

Vad är väl ord där nakna tår sover och vad
har väl meningar för betydelse i kärleken till ett barn?

Inga kommentarer: