Etiketter

onsdag 19 december 2012

Onsdag.

Jösses vad dagarna flyger i väg och man hinner knappt andas in eller ens hålla andetaget innan ni farit hem och man andas ut men inte kanske av lättnad utan i pur förvåning, ni kom ju nyss??

Så många måsten så mycket saker man ska göra när man kanske bara vill sitta och hålla om dig eller handen.

Idag ska det bli liten Julafton, söta bror fyller år och jag ska bara försöka memorera det som händer, ta kort, många och njuta av att ha er tre samman här hos mig.
Livet är aldrig enkelt men om man älskar inbillar jag mig att det blir lättare.

Puss på er alla fina däruta, ta vara på varandra, skratta och känn hur mycket ni älskar, det är viktiga saker
det.


Vidöppnad.



Nej, jag ska inte skriva om Julens tusen stjärnor
ej heller om  vit dalande snö
inga tankar ska fästas om klappar och denna
eviga önskan om fred på jorden.

Inga pepparkaksgubbar går med mina ord sin vandring
inget rim flyter ur mina fingertoppar

men,

Jag vill skriva om förlåtelse och kärlek
om detta enkla i det svåra att vara människa
och våga se med öppna ögon.

Och jag vill skriva att jag vågar se

Dig.

Inga kommentarer: