Etiketter

torsdag 6 december 2012

Näpp, har inte glömt!

Bara tagit ut semester.. känns det som, ja, från bloggen men nu är jag tillbaka.
Hallen den hallen ja...blir spännande och arbetet framåt går sådär. Därimot har jag målat första varvet på gammdörrn som ska bli sänggavel och figulerar på något fint och sömnaktigt att skriva på den.

Kan bli kanske, sov gott kära och liknande men å andra sidan låtere som jag är död eller nåt.

Carpe diem blir ju helt fel det med, det kanske kan bli "Hänna söv du ba fint", vad tros om det?
Ute äre kallt som (ursäkta) satan och det blir ju ännu mera fel för där har jag hört att det är varmt så
kylslaget ute go vänner men det ska ju mildras nu då snöovädret ska passera vår kust idag (jo jag var tvungen att nämna stockholmarnas elände) och vet ni, jag förstår dom.
Det skulle bli lika mycket kaos här som där. Det blir det överallts som det dimper ner en halvmeter snö med drivbildning oavsett om man är Norränning eller Stockholmare. Japp så äre!

Kanhända att vi är liite mer utrustade med spade i bilen, vinterdäck och en skoteroverall i bagaget men, det gäller bara ett fåtal av oss, som min pappa tex.
Tänkte ge mig ut i dag men mitt paket från apoteket har inte landat på posten så jag får ta det i morgon helt enkelt. Då bäre i väg förbi mor och far och plocka upp div grejs.

Idag så ska jag gå å sova i gen, måla färdigt dörren, dammsuga och svära med möjligt resultat av städning i skafferiet, för det behövs, verkligen.

Kram go vänner!

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej vännen, tack för titten hos mig. Alltid sååå kul med nya tassavtryck i hörnan.
Goa snökramar på dig från Maria

candelia sa...

ah här var det!Jag sökte var eller OM det går att kommentera,tänkte du kanske inte ville ha några , men såg nåt skymt då jag hovrade över den vinröda randen.

Himla vackert i ditt kök och härligt att läsa att du också håller på att experimentera med egna arrangemang ..lycka till med din säng gavel dörr !!

*du det är lite krångligt också med den där ordverifieringen man ska fixa för att komma fram ..men du kanske vill ha den kvar..ska nu testa

Yrre sa...

vare svårt att hitta vart man skulle kommentera, det har jag aldrig tänkt på! ;D Maria, varsågod >:D