Etiketter

torsdag 13 december 2012

Torsdag.

För även om det är Lucia i dag så äre Torsdag. Dagen innan Fredag och övermorgondagen Lördag.
Då Kommer Frida Fridolin och hennes Hugues hem och Ooo vad jag längtar!

Nåväl, åter till i dag som vi började med Lussebullar, tända ljus och tänd brasa på köksbordet (jomen en sån där glasmakkapär med öppen låga som ska föreställa levande eld..ja är ju levande eld men ni fattar vad jag menar! )
Ludden va lite otålig, han har lite svårt för det där myset när morgonen spritter i benen.
Själv lurvade jag in i vardagsrummet när lugnet lagt sig och tittade på Lusse morgon och grät de sedvanliga lussetårarna. Det är ju bra att ha en orsak att lätta på trycket menar jag.

Idag så kommer sotarn så någon brasa i spisen har det inte blitt än, tur att det inte är så kallt ute..dit jag inte får gå.
Ska sätta en deg hade jag tänkt. Å så ska grabben få riva tapet och skruva ut skruvar.
Å sen så ska jag vila och vila för i mornn äre lite mera arbete som krävs.I lagom mängd alltså. Ska inte förivra mig.

Puss!



Min Bön

Det är vatten invid mitt berg
det sjunger en stilla sång.
Jag sjunker ner i dyn
ur den som jag föddes en gång.

Och löven rasar runt mig
i vild dans och hysteri.
Där jag vilar i lerig mark
och själen vill där förbli.

Tiden och snön faller stilla
vattnet blir kallt och jag ler.
Elden sprakar från norrskenet in
jag knäar djup, jag ber.

Att moder jord ska behålla himlen
i varmaste gult och i rött.
Hjälpa mitt ut sjungna hjärta
till att bli mindre trött.

Sända mig levande sånger
bilder, konst och poesi.
Tvätta mig hel och ställa mig
naken, stark och fri. 

Inga kommentarer: