Etiketter

måndag 15 juli 2013

Det regnar.

Jo, igår så kom då den utlovade kyliga luften och det är lite svårt att, trots sol, inse att temperaturen i skuggan är bara 13 grader, mitt i högsommar Sverige. Nåja, det är bara att gilla läget och tacka för att man får några dagar till låns inomhus så att man kan stöka undan. Oj så husmorsaktig jag lät nu då..
Oj så mycket man skulle hinna den här sommaren och mest äre gjort knappt nåt. Tycker dagarna sveper förbi som i hastigheten av ett snabbtåg.

Därför äre nu bra med nåra regnvädersdagar som kanske ger tid för reflektion (nej jag är int bråddjup)
 Vad är måstet så bara måste göras och var är dagarna som du inte fått än och hur vill du att de ska se ut?

Har du haft någon solstolsdag med den där boken, har du hunnit gå den där promenaden i skogen i lugn och ro? Glassat en dag med gubben på stan? legat en hel dag på stranden med fikakorg, sol och bikini?

Några checks och några att måste göras dagar ännu att skapa känns det som, men i dag.
I dag ska jag tvätta, dricka kaffe, spela dumspel och bädda sängen.

Sådana saker behöv med under en hel sommar.

Kram å ha en fin dag!


Bli vid mitt

samman hör dagarna och jag vill
följa dem, en i tagen och jag vill
inte samla dem innan de brunnit

jag vill värmas vid dem den sekund som är.

Inga kommentarer: