Etiketter

fredag 5 juli 2013

Huja

så fort en semestervecka går tänker nog min gubbe och jag som aldrig har semester har dagarna som de går eftersom!

Vad är en dag?
är en dag allt som vi förmått gjort eller är en dag de dagar vi stannar till och lever, är det semester?
blev jag djup nu :D

man kan aldrig veta och det man inte vet mår man inte dåligt av har jag hört.
Ikväll har Åsa och Bo vart och firat semesterns början, vi har ätit Bullens och grillat mackor  i mackgärnet å kokat kaffe.
Nu är jag den enda vakna personen och jag känner att sängen lockar för en spännande utesittning väntar i morgon i goda vänners lag.

Pussa på varandra, livet blommar då!


Lyssna gärna på detta!! :)

brända är markerna nu


rätt ut
ingen vind kvavar där

och kommatecknet dröjer, vill göra avslut.

Ser småtallen resa sig där snön har tining och småfåglarna
kan bygga bo i gammalt bråte

Kanske skulle jag ta rygg på grånade brädor och kanske skulle jag

falla som de..men

tina vill lägga sig som broslut vid

och jag, jag är bara gammal vid midsommartid


räta ut räta bort
och slå blickar ner

jag är så mycket mer än vad du ser

tärnor har lagt sitt bo i lönn
och är mer än bara en människas dröm

Tänd nymåne över kvarvarande snö och slå
längtan som sil därgenom
bränn gränsmarker i sol
tänd som i fjol
den längtan som sa kom

kanske, jag börjar om.

Inga kommentarer: