Etiketter

tisdag 2 juli 2013

Uppå böljan den blå!



For ju aldrig jag men väl min son Ludvig!
Å vars va vi? jo vi var på FRIFOT, på Ön för att fira min fina brors sambo som så lägligt planerat in både sol och värme å väldans härligt sällskap med god mat just den där Söndagen hon fyllde år.

Å vilken dag det blev!
Jag njöt i fulla drag, såg på båtarna som for förbi å modiga vattenskidåkare. satt på en brygga som gungade på svallvågorna och kände lukten av vatten och tjära. Så ljuvligt och så mycket sommar! 
Badade fötterna och beundrade alla andra som vågade sig ut i kajaker eller bara simmade i häftiga våtdräkter.
För att inte tala om de snälla ägarna där som tog sig an små barnen och lät dem åka med, ett minne för livet fick Ludde, tack!

Idag verkar bli en sån där fuktig dag och det vankas städning och promenader med hunden och så en god bok. Jag köpte ju två i Lördags men lyckades att drälla bort en som jag hittade i går kväll och tur va väl det för då hade jag ju den kvar :D
Tur äre med att det finns så bra författare som bereder oss glädje med en härlig (eller två) bok under sommarens regniga dagar.

Sköt om er alla!

Inga kommentarer: