Etiketter

lördag 29 juni 2013

Sommarprat



Ja det kan ju vara en liten pratstund med grannen eller kanske ett mail eller bara äkta genuint ensamprat med sig själv. Nog så givande faktiskt om jag får säga det själv. Å så finns det sommarpratarna på P1 en favoritkanal som jag numer lyssnar alldeles förfärligt mycket på och jo, jag njuter av sjörapporten!

Sommarpratarna ja, och alla dessa levnadsöden, somt är man avundsjuk på somt inte. Liv som pratar sig in under huden och stannar till världen litet sunkna sommardagar. (jo regn i dag)

Hur skulle mitt sommarprat se ut, vad är min lycka, mina katastrofer? Vilken levnadsvisdom skulle jag kunna ge för att göra dagen lite soligare, vilka skulle lyssna, ens vilja?

Tur att det inte kommer att ske för jag skulle ha alldeles för mycket att prata om, jag skulle inte kunna välja.

Sommarpratar lite för mig själv här i stället. vill du med lyssna ? gör det HÄR
Kram på er och ha en fin helg!



Min att välja (dagar)



Vissa har dagen som en sol under armen men jag har 
dagen längst inuti 
som ett smycke att bära ljust under himmelen 
som något att bli. 

Vissa har natten som en knut under kudden 
som något att vrida sig ur 
jag har natten som en sång på gitarren som 
en visa med lite moll och mycket dur 

Det är inte det att solen aldrig mörkas 
att jag aldrig fasar gryende tid 
det är det att jag väljer ljuset 
och att jag i mörkret ej dröjer därvid 

Det är inte det att jag alltid sover 
att fasan aldrig klumpar mitt bröst 
det kan vara att jag tycker mig ana 
att stjärnor har en sällsam röst 

För dagen och natten är en del av mitt liv 
en väg jag ständigt måste gå 
Och hur allting än breder ut sig 
så är det den vägen jag får 

Så dagen får bära ljus i sig och moln 
då och då 
och natten vara mörk och väldigt svart 
så länge dagen är målet att nå 

För så vandrar livet, som ett 
tidglas de dagar som mätts ut 
och vandra dem med ett strömmande skratt 
är min glädje tills dess de tar slut.


Inga kommentarer: