Etiketter

måndag 10 juni 2013

Så kom då den ljuva sommaren!

Eller ja, den har ju vart här ett tag men med sommar anser jag det ska följa med lite skolavslutning, pärsättning och försiktig utplantering av gröder och den vaga undran om allt verkligen ska klara sig till Midsommar.
Jo, jag var i rätt tid här i Norrland men, sen ändå om man jämför med alla andra. Å andra sidan blev allt rätt sent här i år, som fröna till exempel som jag knappt förmådde får ner i gjorden, men nu är dom där, ute i ordentlig (men torr) jord och man glanar efter lite regn som kan komma och underlätta arbetet.

Nåväl, än så mår plantor och Pigglisar bra, inbyggda som de blev i helgen av fina nära familjer.

Skolavslutning ja. Crille slutar nian och Ludde börjag 6 års nästa år, stort minsann! Fika blir det hemma med glasstårta och bullar å sen ska de stora killarna fira med lite lan och det kan de ju väl vara värda tycker man.

Själv blir det ved hela veckan oavsett om jag bara ser på när gubben jobbar eller hjälper till, det lutar nog åt det senare haha!



DaNad



Fanns det glasblåsar blått
kanske en strimma moln eller en
enstaka lögn

bara meningar från en mun med för mycket utrymme
bara ord lösryckta ur ett sammanhang
som en resa förfluten på Facebook

Och så de där andetagen, frigjorda med skog bakom och ängar
stillsamma änglar som har sitt i kretsandet

Och så jag


med mina ögon.

Inga kommentarer: