Etiketter

onsdag 5 juni 2013

Sveriges Nationaldag!



Ja, i morgon givetvis men ändå. Dagarna flyger förbi och allt är mest en rörig röra av städ å tvätt å plantering å fixande av allehanda slag och så fyller alla år å pären ska sättas å åkrarna plöjas å veden ska in, brunnslocket s´a på  grinden s´a stängas..Ja, ni förstår.

Så jag tänker att jag passar på en dag i förskott att skriva i bloggen för i morrn hinns det inte med. Heller.

Sista radioprogrammet av min poesi sändes i går, kändes stort.
Så jätteroligt det har vart och så mycket positiv respons jag fått, tack, tack, tack!

Ja och så ringde en kvinna i dag från Elektrolux tävling där man kunde vinna ett helt nytt kök och nej, jag vann icke men fick däremot mitt recept med i deras kokbok vilket jag är himlars glad och tacksam för!

Att det är samma recept som kom med i Västerbottensost receptbok känns ju väldans bra och att jag dessutom aldrig lagat det själv utan bara hittat på det känns tja, vad ska man säga? Hoppas verkligen den manliga delen i familjen fångar mig nåra rejäla Aborrar så att jag kan pröva.

Nationaldagen vare ju.
Hur jag ska fira? tja, inte alls..tror jag, har inte ens någon flagga och kanske är det fel?
Kanske man borde gå man ur huse med björkris och Svenska flaggor och sjunga någon vacker nationalsång eller nåt sånt men jag är inte riktigt den typen men, jag lovar att jag ska ägna lite extra tankar åt moder Svea som bär oss så väl och ja en sak till ska jag göra

Jag ska säga Välkommen hit, du och din Familj Abdul Hadi Farim.
Du säger i Totalt Umeås pappertidning att du är stolt och att ni välkomnas hit till Umeå som Svenska medborgare känns stort så
ja, det känns stort för mig med, hur ni värdesätter vårat land. 

Sverige kanske inte är så dumt land ändå, när allt kommer i kring.


Därför vill liv leva.





Vi räknar aldrig liv och död 
i vindar som flugit förbi 
aldrig i tanke och ord 
i det som måste förbli. 

Brinn mig en saga 
en sådan som lever i sken 
något som får mitt hjärta att lyfta 
att springa med egna ben. 

För mitt liv har en vilja att stanna 
och själv vill jag flyga fri 
jag vill vara den som jag vet 
att jag aldrig någonsin kan bli 

Tidglaset har jag i mina händer 
därför ställer jag frågor 
om att dö var dag en smula 
att leva i eldens lågor. 

Vi räknar aldrig liv förfluten 
ej heller tiden framför 
men leva allt vad jag någonsin kan 
ska jag göra tills dess att jag dör


Inga kommentarer: