Etiketter

måndag 8 juli 2013

Galet alltså



Hur tiden pillrar i väg och har sig! Här har hänt massor, jag har haft en grymt trevlig helg, en sån som laddar upp en liksom, å så har jag lyckats måla bordet gult och har nu bara ett varv kvar!! *lycka* Jag ska aldrig måla en möbel igen!!

Ja å så har jag badat för andra gången i år samt vänt hö på åkern och nu så har vi tagit in det, inte illa va för några trottoarbönder!

Mör i kroppen lär jag vara någe alldeles förfärligt men att se grisarnas glädje över ett stort fång nytt hö att bädda in sig i lixom slätar över det jobbiga :D

I morrn blir det en smula lugnare på Torpet, man rör sig det man kan tänker jag hehe..

Nåväl, Ludden har åkt hölass (å jag) känns viktigt att han får uppleva det och kanske kanske komma ihåg hur härligt nyslaget torrt hö luktar, kram på er!


Äntligen.



Jag ska vila mitt trötta 
huvud 
med frid och ro i natt 
för att alla mina ungar är trygga 
och lite därför att 

andetagen är lätta och 
ingen sorg tynger min själ 
och överallt runt om mig 
finns de som vill mig väl 

jag ska gosa i allt varma 
och jag ska somna trygg 
där ska jag vila bakom 
min älskades rygg. 

Inga kommentarer: