Etiketter

tisdag 17 december 2013

Å hua va dagara rant iväg..

hur ska man hinna, vojne vojne..Trodde i mitt enfald att det var en hel vecka till innan tomten ska knacka på dörren men så var icke fallet!

Spikarna i skafferiet har Bobban dratt ut för mamsen blir för yr å stå på stolen å så får jag nog ta Tisdagsleken så gubbs kan måla tak..
Regnslaskigt värre göre ju inte mer trivsamt och med hela skafferiet i hallen å i köket gör att man misströstar lite men skam den som ger sig!

Nu mina vänner äre snart en goer jul på tapeten å den ska jag njuta av oavsett när och hur den kommer för ser ni, man får se de små goda sakerna i livet, sniffa lite lagomt på NejlikeApelsinen, le tindrande åt gossen när han öppnar sin kalender (utan att tjuväta ett endaste dugg) titta på det enda lilla paketet som är färdiginköpt (glömma alla dom andra) ( den inköpsdagen får bära sig själv) och tänka på den där isshokladen (stava jag fel eller rätt??) som jag faktiskt får äta till jul.

Hitta ett smarrigt grönkålsgratäng recept i Allas som jag ska he ut här men int i dag ja, man får tänka på det goda helt enkelt, vara glad för att man inte ligger inne på sjukan som jag gjort de senaste tre? jularna utan faktiskt är hemma det ni, det är inte så lite att glädja sig åt!

Puss å kram!

Inga kommentarer: