Etiketter

tisdag 10 december 2013

Joddå hiskeligen!

V vi baka igår. Börja med glutenfria tunnbröd al'a MIG å fortsatte sedan med Lappkaka och mjukbröd i bagarstugan, lite för att få umgås med fina broren som fyller 50 år nu alldeles snart, för han gör ju som alla andra jag känner. ( ja, fyller år innan Jul alltså) ja iallafall nästintill. Mycke bröd och mycke skratt å go en mat, vad mer kan man begära?

Sent hem och med en Ludd som somna vid nie låg man å smånjöt av en härlig sovmorgon..not.
Nej då, upp kl fem skulle han men fick hejda sig till sex innan mamsen drog sina svullna och ömma huvuden och fötter (förlåt huve) ur sängen.
Första kaffekoppen avklarad nu och inser att vila står på schemat idag. Ja just de jag, har jag sagt att de väntar en remiss på mig hos ortopeden, va visst lite ledband som va trasiga (nähä??) Å i morrn så ska damen träffa tantdoktorn ( som är en man) å kanske få hjälp med de hära tantbesvären, jojjo, det kostar att ligga på topp!

Sköt nu om er, tjuvät inte kalendergodiset å krama varandra, tre viktiga ting alltså!

En karr, flera karra (luddisk grammatik) Haiku

Inga kommentarer: