Etiketter

onsdag 11 december 2013

Hej hej Kung vinter!

Skulle vilja orda lite med dig. Jag vet att jag klagat på dig många gånger, vart arg, rent av svurit åt din blotta uppenbarelse, eller till och med din icke uppenbarelse.

Jag ber om ursäkt för det och lovar att gottgöra dig någon dag men du,

Ute är det 7 plus grader och sol och idag är det den 11 December. Nog för att sonen min brutit sin tå men han är inte mindre sugen att ta sitt skoterkort  till Jul, så för hans skull kanske du skulle kunna lägga ett lagomt vitt vackert täcke på marken. Eller så kanske för de där vackra växterna jag har i min trädgård för tänk om kylan slår till först och fryser alla växterna till döds, du vet ju att det går så utan ditt varma vita täcke ja,

sen så är det ju Jul snart och du vet ju hur sällan jag kommer till stan och jag behöver all Julstämning som jag kan få

snälla snälla Kungvinter, låt det snöa lite i bara några minusgrader så lovar jag att jag ska försöka att inte skälla på dig när du blir väldigt mycket vinter.

Mvh Yrre.

Inga kommentarer: