Etiketter

onsdag 7 januari 2015

En helt vanlig Onsdag

Ja, eller nästan, gubben har gett sig iväg till jobbet med Havregrynsgröt och kaffe i magen. I vardagsrummet står Chrilles dator kvar. Och två till.
Jo, det blev ju lan som jag utan att riktigt förstå det gav lov till. Trötta gossar sover på Övervåningen och tja, det gör ingenting. Ungen kunde verkligen behöva lite kvalitet pojk samvaro. En svag doft av fotsvett fullbordar hela intrycket.

Nåja, ska nog överleva det med.

En god vän la ut något bra igår på Facebook, ett Pay it forward projekt, hitentills har en nappat
på min för frågan det ska bli kul att få överaska! Igår blev det även en snöväderspromenad med gubbe unge och hund, snön yrde kring ansiktet men det var ju inte så kallt och Nezzie sprang runt och
hoppade som tokig och efter det såg vi en Thriller som jag naturligtvis halvvägs igenom förstod att jag redan sett! Hur stor procentuell chans är det, jag som nästan aldrig ser på film??

Tillbaka till idag då, en dag som kommer att lunka på i lugn och ro (hoppas jag) Lite Trollerilåda med son, kanske en sväng förbi någon granne eller så ja, vi får väl se. Är någorlunda pigg om morgonen nu men har inte riktigt återerövrat eftermiddagen än, otroligt trött och huvudvärk men det ger väl sig
när kroppen förstått att det inte är attackläge fortfarande och hjärnan hämtat sig litet.

Puss & Kram!

Inga kommentarer: