Etiketter

måndag 5 januari 2015

Det ska nog bli bra det här


Ja, det nya året tänker jag, det förra var lite bedrövligt.

Det har börjat bra, promenader var dag och ett ljusare sinne. Ibland tänker jag att inga
medimusker i världen kan vara starkare eller bättre än den man får genom långa promenader i skog och mark

Vardagen återinträder lite försiktigt och Ludden börjar skolan redan på Torsdag. Om Chrilles prover ser bra ut ska han få flytta upp på sitt rum idag, hela vardagsrummet ser ut som en teknisk
studio eller något, och som tonåring vill man ju ha sina sovmorgnar och inte väckas av en pigg liten brorsa kl sex på morgonen.

Jag hoppas att vi alla har gått starkare ur allt detta, att vi fått mer perspektiv på tillvaron, dom här ungarna har ju en förmåga att ge en förälder hjärtatack.

Nu trillar snön ner i vackra små flagor, kaffekoppen står varm bredvid mig och jag tänker att det är sant.

Det ska nog bli ett bra år det här.



Inga kommentarer: