Etiketter

onsdag 27 juni 2012

Gofrukost!

Jo, jag vet att jag är tokig i bland men mina musslor med spagetti är faktiskt något som är så gott att i bland blir jag alldeles toksugen och bara måste göra det!

Man har en burk Blåmusslor, spagetti, alkoholfritt vitt vin som finns på ica, 2 msk Äppelcidervinäger 2 msk grädde 2 skalade och hackade Charlottenlökar, chili, svartpeppar och massor av salt.

Sätt på spagettivatten, salta.

fräs löken på medelvärme tillsammans med smör, tillsätt ca 1 dl vin och Äppelcidervinägern, sjud en stund, lägg i pastan i grytan när vattnet kokar, koka aldente.

Tillsätt Musslor med spadet, samt kryddor och gärna havs salt, smaka av med mera vin om du vill, tillsätt grädde, kom i håg att det ska vara salt! Häll över den silade spagettin ät och njut!!

Vet inte om jag skrivit detta recept förut men det skadar inte att göra det igen tycker jag!

Åt fisk i går med, jag å Crille delade en burk Surströmming Mums å vi klarade oss nästan från flugorna å så gott Det va!!
Men nog om mat nu, jag vet ju att jag måste banta men va tusan, det är ju bara sommar en gång om året ju!

Något för själen klistrar jag in här :)



Vet du mig?



Bli mig till.

Som solen för månen som
andetaget,

Räck mig tidsrymd.

Förlora mig i vinterdalar innan
du hittar mig

sensommar rusig

Jag blir till så, vet du.

Inga kommentarer: