Etiketter

måndag 11 juni 2012

Tivoli!!

Ja, så vare gjort för den här gången och Mamsen blev 300 spänn fattigare men kul hade de dom små liven.
Åkte allt som nu snart femåriga barn får åka vilket blev larven, små bilar balongkoppar och detta hemska Pariserhjul som jag är så skiträdd för att åka. Naturligtvis blev det jag som fick åka det med dem, glada var dom för det och Ludde sa "mamma jag kan hålla din hand om du e rädd" sötnosen

Ja och så kom vi hem och åt och mamma somna på soffan och vakna vid 8 på kvällen.
Sedan så sov jag till 12 på dagen, det tar på krafterna sådana där tivoliresor men det vare värt!

Så blir det cykelfest i helgen. Har kommit på en bra grej jag ska göra, kommer att bli så roligt! Hoppas bara att det blir finfint väder. Häggen blommar och Crille har plöjt åkern färdigt och nu känns det att sommaren är på väg. Får jag bara åka in till stan och kika lite på alla studenttraktorer med skriande och sjungande ungdomar då, då vet jag att den verkligen kommit, kanske grina en skvätt med bara för att det är så fint :D

Något litet för själen kommer här, ha en underbar dag!!


Som gärdesgård tjärad

Här vill visor sjunga sig
som yster dag mot natt
ett stillastående andetag
föda sång och glädje skratt

må liv må natt följa dig åt
må fur mot himlen nå
må stigar nötas av ivriga steg
och de mot kärlek gå

moln över skyar må giva det regn
som liv har att leva mot
för inget vi kan leva av
om inte vi tärs av bot

stilla dig hjärta vid tanke klar
vila din kraft emot lunga
sjunga ett liv är allt jag kan
och min jord är min tunga.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Såg att du hittat till min vrå! Hoppas du kommer att återvända, jag kommer att titta in hos dej ibland!

Yrre sa...

Men så roligt, kramar till dig och Alice :D