Etiketter

fredag 15 juni 2012

Jo men just ja

Jag skulle ju blogga så här har ni mig! Fixat mitt grönsaksland och planterat ut alltig så må värdergudarna stå på min sida så jag får härliga Majskolvar och vackra oranga Halloweenpumpor å lök å brockoli å blomkål å ärter å mangold å pären å lite till :D

Idag blir det halstrad fileead Röding, jo, det kostar att ligga på topp (skojja bara, fiskat den själv) Med potatis och kallt yogurtsås.
Jo, visst e man rik så det förslår! Många får ju semester men inte jag. Tror jag ska milda ett hemligt mystiskt skogssällskap som jag tänker jobba i när jag travar i skogen, få lite kottar till lön och bestämma semesterveckor och ha firmafester med. En bra ide kan tänkas även om inte björnarna är inbjudna. De käkar så mycket .

Nåväl, ut till familjen, int sitta här å Uggla hoho!  Puss / Hedvig


Månglans


Bliv vid min sida
du ljusa mjuka natt
se bäcken dansar sin vals
utan dig är jag ingenting
dagen hänger kvarnsten
kring min hals

Hos dig kan jag se, min själ får luft
här är tystnad musik i sig
och ingenstans hittar jag den vilan
som bara finns hos dig

och rösterna som viskar genom mjuk och våtlagd myr
håller mina tankar innan de går överstyr
håller min kropp så att den stadigt står
och det ingen dag alls någonsin förmår

barfota och småklädd
nattlinne som skrud
hos dig vill jag vara
lika nykär som en brud.

Inga kommentarer: