Etiketter

söndag 24 juni 2012

Jaha, glad Midsommar i efterskott dårå

Jag hade ju som vanligt inte tid att sitta här å hänga när man gjorde smörgåstårtor å gubbröror, dansade benen av sig kring midsommarstången och umgicks med fina vänner. Men å andra sidan tänker jag att ingen hade tid att sitta och läsa bloggar då heller :D

Igår vankades fisketur utan fiskelycka men med härligt väder, kycklingsallad och härligt sällskap! mange försökte få fisk på någe bottenmete och lyckades faktiskt få en minimal aborre, vi andra blev utan. Ludde och Loke badade av hjärtats lust för varmt vare nanting! Sen blev det vila hemma, dessa dagars handling, städning och dansande tog ut sin rätt och man låg som en död sill.
Trodde jag skulle få en härligt natts sömn men icke. Ont som tusan i ryggen och har sovit max 2 timmar.
Nåja, ska rycka upp gubblurken och själv gå och lägga mig!.
Ha en fin Söndag ni alla , Puss & kram!


som hallon



Säg har du sett hur blommorna böjer sin nacke
hur de dansar en midsommarnatt
hur ungslyn vajar sina smärta vidjor
och hur myrtjärnen vågar sig av skratt

Näbbmusen pilar längst dikeskanten
huggormen lapar sin midsommarnatts sol
nattpigga ugglan hoar förstrött
över sorken den fångade i fjol

Ladan lutar sin gråa bärstock
kliar sig förstött över kvist
och haren betar samma midsommaräng
som den gjorde förra året sist

Jag, jag går med bara ben
och maskrosorna färgar dem gul
jag brukar tänka att då är jag vacker
fast i vanliga fall är jag ful

Säg har du sett alla blommor jag bär i mitt hår
hur min klänning rör sig till vind
ja säger du för jag går dit du går
och stryker maskrosdamm från min kind

Inga kommentarer: