Etiketter

torsdag 28 juni 2012

Sovlös dag!

Ja, eller natt dårå. Gick å la mig titigt å det ska man aldrig göra! Då blir natten sönderhackad av sena sänggåenden (inte min) snarkningar, barnsparkar i ryggen av en ingebradrömmare, kissning, kissning i sängen,byte av minikalsong och sängkläder, tröstning, snarkningar å så den där magiska ingesömn efternatten.
Slumrade en timme i morse och gick på reserven resten av dagen.

Städat har jag gjort, hela övervåningen och det luktar så gått av roseterisk olja i sovrummet så man blir alldeles lyrisk, jag bara älskar rosor!!

Idag blev det Hamburgare de lux till middag och på tal om mat så ska jag ladda upp lite bilder på kycklingarna Jenny, snövit och Erik och Tobias i morrn om jag kommer i håg. Fotbollen ligger alltjämt vi får väl se om det blir några dvärg Kochiner / dvärg silkes kycklingar!

Något för själen, som alltid, kram å gonatt påre!







Sådd.

Det var aldrig bryggor över vattnen, såg du.

Vi har begränsat oss till intet ackord och
vinden är förfluten.

Vilken var tystnaden vi saknade och orden
som fyllde dagen.

Vi är ränkesmidare, du och jag.

Vi binder samman dagen med natten och lägger
oss i bakhåll,
för själva livet vill inte tysta sig.

Den vill vrida sig och plöja genom obruten mark.


ur allt sträcker vi ogräs högt.

Vi är sol, vildmark och himmel.

Inga kommentarer: