Etiketter

onsdag 15 maj 2013

Finväre

ja, ellerhur. den ska komma nu, den stora sommaren som jag förstått det
men massor av plussiga grader och solsting och hängande tunga. Ja, kanske inte på en gång, den ska lixom smyga sig på och gradvis vänja oss vid det vackra varma och, förmodligen, när vi ligger i solstolarna och lapar glass och annat onyttigt, dimpa ner med typ -20 grader.

Pessimist, jag? nehejdå !
Hönsen ska få städat, kalkat å askat i dag i sitt vinterviste och bli utestängda i ett par dagar å få sova i sitt halvt raserade sommarviste. Dumma snön som envisas med att riva yttergården hela tiden men, nu äre slut med det. Ett staket ska byggas ner mot åkern så efter det får de gå fritt. Yttergården ska bort.

Å så ska en massa tvätt ut hade jag tänkt.
en promenad kanske i det soliga med jycken och en massa djupa andetag för
fy hundan vad jag har längtat efter värme, sol och snöfria vidder!

Ha nu en sjutusan till dag, det ska jag ha.


avklädd.



Det blir inte mer än så;

en smula skratt, en smula ledsnad
och det svåra i att gå
när
ljuset dimper ner från blåaste blått
för
kylan och kurandet var så tryggt i sig
det är nästan så att vintern fattas mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad att du äntligen ska få den solen du förtjänar underbara människa!

Yrre sa...

Å men tack!! Nu blev hjärtat varmt och glatt (tusan, det rimmar ju haha)

Anonym sa...

Ja du är ju som duktig på det :)

Yrre sa...

Synd bara att jag inte vet vem du är :)