Etiketter

lördag 4 maj 2013

Jomen ja just



Så varmt det blev i dag då, hann ta av mig jackan EN gång. Nåväl, tvätten hamna för första gången på sträcket och det är stort. För att inte tala om hur gott det luktar! (dessutom börjar man smått att minnas hur jobbigt det är att springa från övervåningen med all blöt tvätt...hm..)

Än är jag inte där. Får väl se det som att jag antagligen kommer att få en benmuskel eller två. Grillat i kväll igen, lite kallt för glöden att riktigt komma igång men, vad har man annars tändvätska till???

Gjorde, äntligen, min egen Bea och, ta i trä, det gick!! ba en sån sak :D

Annars så har det sovits och kryssats och krattats i dag, sådana små vårpysselsaker man måste göra, prexis som alla andra :)

Goda vännerna Åsa och B, o kom förbi så det blev en finer taltestund på kvällskvisten.

Önskar er en fortsatt fin Afton, för mig blire bädden snart och en nyer dag (med sovmorgon)som  skall levas
och det, det är jag jäkligt gla för!!

Dina konturer måla himlen.

Blek som solskuggor över
sand

Det är därför jag ter mej så färglös
i dina ögon och
det gröna aldrig riktigt räcker till
för att du själv smälter in i
vågskummet.

Hur ska jag hitta dig då tänkte du.

Närsomhelst nu
ska jag blåsa sandkorn
ur din navel och säga
att jag älskar dig

Då ska jag blossa i färg och
dina konturer måla himlen.

Vilsamt ska vi färgsätta ord och
lekarna ska vara vår målarduk.

För att vi vågar.

Inga kommentarer: