Etiketter

lördag 25 maj 2013

Joddå, visst kan det heta Tisslor



Ja, bröst alltså. Man har ju hört så många varianter på just denna kroppsdel men Tisslor är det finaste tycker jag å det har min son kommit på, alldeles själv.
Ja tänk, jag är en kvinna med Tisslor och snippa. Låter nästan som en blomsterrabatt eller något annat blommigt vackert. Tack Ludden för det ordet.

Annars så pysslas det med sånt som hör just denna (förvissa minst 3 veckor tidigare) årstid, man klyver ved och rensar ur gödsel ur trädgården, sätter upp gungor och svär över att gräset växer så snabbt ( å den minsta gräsmaskinen är naturligtvis paj) hänger tvätt och pustar. I mitten av Juli? nix, I slutet på Maj!

Midsommarblomster slåss med åkersenap å påskliljor. Knasigt värre!!

Nåväl. om man ska va pessimistisk så kan det ju bli svinkallt igen men det hoppas jag inte.

Ha en skön Lördag alla!! 



Han drev vaxljusen i sken

Han drev vaxljusen
i sken och

du lät dem slockna

Han lade ivern på bordet

och du dukade av och
torkade noga bort

allt sunt förnuft

Innan du kastade
veden på elden
och ni brann

- jag såg det

Tillsammans.

Inga kommentarer: