Etiketter

fredag 3 maj 2013

Nu vare gjort!



Joddu, förevigad i inspelning på P4 Västerbotten och bra gick det med. Nervös va jag, så pass att jag glömde väskan hemma med börs å snus å allt. Tack å lov fick jag med mig texterna. Spall kaffe på mig men det gjorde mindre. Måste säga att Pia Dias Bergner är en av de varmaste människorna jag mött. Helt underbar! Hon fick mig verkligen att känna mig väl till mods och stolt!
Jo för det är jag, verkligen. Inga stamningar bara en gång jag glömde bort ett ord. Vilken tur sedan att jag glömde börs å allt för handla skulle jag inte kunnat gjort i stan utan jag fick åka hem och snart blir det en välbehövlig sovstund.

När det sänds? ingen aning men jag skulle få veta så jag talar väl om dåre är dags.

Tills dess, simma lugnt!





I färger minsann.



Linkande drar sig sensommar tillbaka
blånad av tidens möda
tafatt tar hösten vid då
och kvällsmörkrets brasa syns glöda.

Månen har sitt sällsamma sken
över död och över liv
några hastiga småsteg åt norr
sedan tar kalla vintern vid.

Plötsligt brister hela norden av vilsamt ljus
i det vita tar livet fart
färger dansar så sällsamt över himlen
och levnad känns underbart.

Gistet gror knoppar, sväller och brister
en mognad i allt som är liv
allt det som vilat tryggt under vintern
till våren tar väldiga kliv.

Solen står högt och månen den gömmer
sitt anlete någon annanstans på vår jord
och jag, jag har palett och målarduk färdig
jag har målat året i ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver inte stå utanför för att var helt j***A outstanding ;) du är alltid skit bra!

/ Frida

Yrre sa...

haha, du är för go :D Tack :)