Etiketter

tisdag 30 april 2013

Joddå solen skiner visst!!



I mitt hjärta skiner den, en stor varm gul en.

Känner sån stor tacksamhet mot livet, så mycket saker som löser sig, hopp som kommer åter, planeringslust som vaknar, ögon som öppnas och bördor som läggs till vila och faktiskt ett sorts mod som vaknar.

Idag så ska vi som så många andra bränna brasa, grilla lite mat, ha goda (vågliga) vänner som kommer vi hade ju magsjuka förra vecka och så.

I morgon börjar Vårbocks jakten, får se om jag vågar mig upp så tidigt eller om jag väntar ett slag till lite varmare mornar, trots allt är det lite kvar av vintern här.

Kram alla och ha en underbar dag och afton!


Bländat har det.



Det råder ro

stillheten har lagt sig över kropp och
själen andas

ögon höjer blick långt, mun har mjuknat
händer håller

Liv förmår att se liv som tränger upp ur frusen mark och det är nu
själ förmår att växa sig stark och jag,'



Jag har vår som blossar.

Inga kommentarer: