Etiketter

måndag 15 april 2013

En sådan dag!



Denna da är, tusen fjärilar i magen! Morgonrocken har hängts över axlarna för tröttkroppen rister. Nej huga för sol, jag är så glad åt det blöta strilet om det nu beslutar sig för att stanna kvar.

Igår hade Ludden
en djup stund. Från att ha vart värsta 5 åringstrots modellen till att

Mamma vad är ontet för något?
Jo svarar jag då att det är ju en känsla som kommer om man gjort illa sig.
Ja men vad är det?
haha, där blev jag svarslös. Sedan fortsatte det.
Vad är död då?
Tja det är när hjärtat slutar slå, när man inte hör, ser eller kan tänka längre och när man slutat andas för alltid svarade jag.
" som om man hoppar från en skyskrapa då, då blir man död fast jag vet ju inte ens vad sky är för något mamma"

Jo svarar jag, titta ut mot himlen där uppe. Ludde gjorde så. där, där uppe kallas det för sky och det betyder att huset är jättehögt!
Skrapa då?
Ja att huset är så högt att det skrapar mot skyn, alltså himlen.

3 sekunder senare sov han som en stock.

Vad finns i huvudet på 5 åringar egentligen? Nåja räcker att jag knappt vet vad som far omkring i mitt i dag.
Det jag vet är att så länge hjärtat slår, ontet känns och jag andas så lever jag.
Och det är alldeles tillräckligt denna dagen.

Krampåre!

Inga kommentarer: