Etiketter

lördag 27 april 2013

Johodu



Vi kom hem till slut!
Emme å jag tillbringade timmar på Vcentralen, ett ställe man inte ska vara på en Lördag em kan jag tala om men, har man kraftig uvi och mår dåligt så måste man ju.
Lite pencilin och andra tabletter å cortison å en besök hos nämnda dotters lgh för hämtning av tvätt å kaffeintag kom vi då slutligen hem. En laddare hittade vi tillslut, fy för att vara utan batteri på telefonen!

Ja å till middag blev det gårdagens lax som jag även åt till frukost och jag skulle bli förvånad om det int växer ut nåra fenor i natt!
( ja jag vet att det är en Gädda men kolla, fenor!! )




Nåväl, nu ska det The Settlersspelas en liiten stund till sen så blire sängen. Hoppas på finväder i morrn och att jag faktiskt hittar krattan som jag skröt över att jag skulle använda och att den kan göra nån nytta då istället.

Kram alla!


Lycklig och skolös.


Jag lämnar inga fotspår 
i trappen 
där tassar jag barfota 
fram 
till dörren 
där livet tränger 
den dörr som 
viskar mitt namn 

Bakom den pulserar 
livet och 
jag springer så 
fort jag någonsin 
kan 
för vem skyndar 
inte till barna 
och, om man har en, 
sin underbare man 

Därför är jag skolös 
och fattig 
men så rik som 
en människa kan bli 
för det enda som 
betyder i livet 

Är Ni

Inga kommentarer: