Etiketter

fredag 19 april 2013

Supersolig fredag!


Nä skojjar inte, det ska bli det :D sånt värmer ett oroligt hjärta.
Som många vet håller vi på med en värdering av huset för att få lite bättre levnads standard. Ekonomin är ju inte på topp då jag under flera år inte haft någon form av ersättning.

Ja, så så så har man ju knappt sovit på en vecka och i går var värderarinnan här, mjuk, go hänsynsfull och glad. Så nu kan man int göra mer, ba vänta.

Mormors klocka i köket slår just nu 8 slag, och det känns tryggt. Nej inte att klockan är 8 utan klockan. Under många år i mitt unga liv så sov jag under den, trygg varm och glad, innan jag vaknade och jag och Mormor Ebba tassade in i köket och gjorde varm choklad med limpmackor. Vi satt och pratade då om ditt och datt och det är ett mycket tryggt minne. Tack fina Mormor för det, sådana behövs i våran värd.

Ett annat är köksradion och kaffedoftens trygghet hemifrån vid köksbordet där man satt och pratade, mamma löste korsord och pappa satt och läste något, det sitter kvar. Och på tal om korsord så damp det ner en Året Runt i i brevlådan som min Farmor hade skickat mig, vilken glad överraskning! Ringde upp och fick en liten pratstund med henne.

Åter till Solen, jag har längtat efter den och snösmältningen. I dag så ska jag göra rengöringsmedel med Apelsinskal och Ättika och sen bara njuta över att huset är tokstädat och jag kan vara ute hela dan utan dåligt samvete!

Receptet till rengöringsmedlet hittas här


Ha en superfredag alla fina!

Inga kommentarer: