Etiketter

måndag 8 april 2013

Ja vad skulle man göra utan fejjan!





För så äre, då hade vår bröllopsdag passerat obemärkt förbi och vi hade kommit på det om nån månad eller så men idag så blev vi påminda!
Jodu så att för 18 år sedan bar det i väg till backens kyrka och där sa vi ja till varandra och det har jag aldrig ångrat!

Vilken pangkille jag hittade mig på Mucky Duck (eller vare han som hitta mej) hittade och släppte aldrig taget.


Kurt min fina man, det här är till dig! Några rader av rader som blivit dina genom åren ♥


Vinterväntan, kom hem.


Jag ringer dig om morgonen. Du jobbar natt och jag
berättar hur kallt det är och att Ludde
vaknat av skogsmaskinerna.

Du är ingen man bland Gudar.

Men jag har din röst ytterst i fingertopparna och
jag har ditt leende inmurat i hjärtat och jag har
dig tidigt en vardagsmorgon.

För mig är du stor ibland Män.


ill min man.



För det är så enkelt
det här att älska.

Att våga ge ge sig själv i
morgonljus, att le

naket.

För jag tror på dig, på oss
även där livsljus

bedarrat.

Jag håller alla dagarna och du
nätter.

Emmellan sovtäcken vilar barn.

För det är så enkelt
det här att älska

där natt byts av morgon
där vällingflaskor

där försoning och älskog inte förgås

bryter morgonfasetter där du ler
speglas i ögon
tovade tofflor som hasar

regn i handflator

För det är så enkelt
det här att älska


när du är du.



Lägg leendet i mina händer

Som solmogna
skyar

undflyr

dina ord
det
smutsiga och

du lägger leendet
i mina händer

jag blir vacker där

jag dansar på

ängarna.


Inga kommentarer: