Etiketter

lördag 20 april 2013

O vilka hingstar!!


Jomen jag va ju på premiering i dag och så pyntade dessa kusar var! det var flätor och glitter å halm å, tja lite häst med! Vackra så in i norden.
Våren i antågande och man ser på sin skruttiga lekamen och undrar hur det blev sådär och att det kan absolut inte vara sant det som visas i spegeln bara för att sekunden senare få inse att, tyvärr, det är sant.


Nåja, någonstans har jag hör att det är sunt att älska sig själv så jag gör väl det dårå.

Nu är ugnen på i allafall, jag skulle ju göra bea ( o så ledsen jag va för det då..not) men hade ingen Dragon så det får bli pulverbea till ungarna i stället, jag får väl ta persiljesmör vilket går alldeles utmärkt. Ta lite sticklingar hade jag tänkt mig kanske eventuellt eller så gör jag inget alls efter maten. Ha en finer lördag människor, det ska jag ha :D

Hur jag längtat.


Jag har vävt en sommarbåge
jag la tankarna hela dit in
och jag kardade det döda gräset lent
 fyllde det med vind

och se hur den förde himlavalven
hur molnet accentuerade i vitt
hur den fångade stjärnorna i sitt garn
och gav mångubben sin vårliga ritt

Härnäst väntar sommar
blir till lin i min väv
och lika blå som haven där jag färdas
lyser mönstret i min stäv

Jag har vävt en sommarbåge
den har blåklint i mellanslag
mina fingrars ständiga rörelse
som en varm sommardag.



Inga kommentarer: