Etiketter

tisdag 22 mars 2011

Ryggskott!


Jominsann, och en höftkula ur led och kramp i alla muskler.
Då ork man int blogga nå mycke int!
Därav avbrottet!
Nu börjar kärringen sakta resa på sig för att snart åka bort och då blire ett nytt uppehåll..
Men men, ska va duktig tills dess!!
Idag blir det Älggryta till middag med stekt potatis.
Jag bryner älgköttet saltapeppar, slänger ner en hackad lök och 2 dl vatten och låter det bräsera eller småkoka tilldess det är mört.
Då slänger jag ner lite trattisa lite palsternacka och sjuder en stund till samt reder med en femma
milda mat, vilken procent man vill, slänger dessutom i en av mina buljonger som jag gjort själv men det går bra med en tärning med, liten slatt glutenfri soya, smaka av och strö finklippt persilja över.
Ja pären stek ju du barra och kryddar lite som du tyck om!!
Jaf fy hundan vilka dagar det vart och så ont ont jag har haft!
men som man sår får man skörda..
Tar man inte hand om sig själv blir det så här så det jag vill säga för dagen är
TA HAND OM DIG
- Du är den viktigaste personen i ditt liv!!

Inga kommentarer: