Etiketter

lördag 5 mars 2011

Sådana här soliga dagar i vinterland

Behöver fläskpankaka till middag, åtminstone tycker jag det! Lilla Crille for med hunden sin till sin syster Emelie Å jag vet att ni kommer att ha det underbart!!

Om du visste Emelie hur stolt jag är över dig! Och hur mycket jag älskar dig :)

Fridan hon for på handelsmarknad med sin Hugs och ringde för att tala om hur förfasad hon blev över att krabborna levde och ja, ligga på en isbädd i Valenciens färdig för koket är ju kanske inte så kul ;) Hällre ligga på älghudsbädd i solen i Norrland!!

Basse saknar jag. Ska ringa i morgon om brev han fått, kan inte vänta längre på att gossen ska höra av sig.
Fläskpannkakan gjorde jag sålunda.
3 ägg 6 dl vetemjöl och 9 dl helmjölk samt 2 tsk salt

Man tar 3 dl tärnat fläsk, gärna färskt och steker, saltar vitpepprar och ingefärar.
Häller pannkaksmeten i en smörad hög långform, tillsätter fläsken väl fördelat i smeten och gräddar i 175-200 grader i ca 30 minuter, servera med smör och hemkokt lingonsylt, MMMM gott!!!!!

Livet är inte alltid snällt, det vet de flesta och ibland, ibland gör det mer ont än vanligt.


om uppenbarelser.

Här där stilla råder
i kaotisk hysteri
vet jag att väntan brinner
så stark som längtan kan bli
Jag har dalarna nära intill mig
jag har vägar dit jag kan nå
jag försökte med allt vad jag hade
att räcka mer än vart du kunde gå
Jag har försökt med tillgängliga mönster
men vilket liv är en färdig mall
du kom dit törsten räckte
och världen var tom och kall
Och jag är en massa av längtor
till liv till dig till allt
jag vet nu att det inte räcker
att älska tusenfallt.
Kram på alla!!!

Inga kommentarer: