Etiketter

fredag 20 juli 2012

Å som dagarna sprang förbi fort!

Helt plötsligt så är veckan slut och i all o sömnstöcken märkte jag det knappt!
Eller vad sägs om att hämta ut ett stort paket Alvedon och sedan lägga undan den och glömma bort att man gjort det och inte hitta den?
Kanske hittar den till jul eller nåt som en extra klapp. Damen på apoteket va då snäll så jag fick hämta ett nytt.

Lite tomt i huvet i dag så jag fyller på med något redan skrivet. Ha en finer helg!


Bara en enhet, enkelt sammansluten




du vet när du hittar receptet
på kokt korv med potatismos (pulver)

får du fiska upp mig därur eller äta mig

jag är så enkel som småsteget ur sängen om morgonen
inte svårare än så
kanske som tränypan på uthängd tvätt
eller björklövet utanför fönstret som skrapar

och irriterar

jag är så enkel som

andetaget innan sömnen
som varsamt passerar

bara ett lungtag djup


såg du mig?

Inga kommentarer: