Etiketter

lördag 7 juli 2012

svettasihjälmigblogg

Jomen vi Norrlänningar är int van ve 27 grader henna ska he va max17 å regn å blåst....

Nej, jag klagar verkligen inte!!
Här är härligt som varmlandet Maderia som jag vart till två gånger, en gång på bröllopsresa och en andra gång med goda vännerna Eva och Harry. Vi skulle dit i sommar men vi har inte råd. Så är en sjukpensionärs vardag, man har inte råd men å andra sidan
behöver ju hjärtat inga pengar och däri ser jag dem varje dag!

Ta hand om dig och dina vänner, de är en del av dig och jag ska ringa och lämna det dystra beskedet i morgon. Tyvärr.

Idag fick jag reda på att en fin Poet dött av cancer och det gjorde mig ledsen, han fattas världen.

Till Andreas, Mr Lindemann.


Funderingar.


Vart någonstans ligger himmelen
eller vart nu det är
där själar samlar sig
som inte längre är här

Om man nu skulle hitta dit
en sengången högsommar natt
så kanske kanhända du sitter där
jag slår nästan vad om att

orden virvlar kring dig
som maskrosfröna gör
åtminstone är det vad jag hoppas
att jag gör när jag dör

för poeter ska forsätta måla
en sengången natt med hopp
jag är säker på att du skriver
fast du är utan en kropp

Tack och Adjö herr Lindemann
för orden du delade ut
orden ska leva vidare
i en tidsrymd utan slut.


Be Well som en del säger.

Inga kommentarer: