Etiketter

tisdag 24 juli 2012

Det är inte klokt faktiskt!

Har börjat sova ända till halv 8 om morgonen, vet inte vad som tagit åt mitt barn! Minns när Crille va lika liten och man började se en ljusning i all nattvandring och växtvärk och drömmar, det som allt så ofta plågar våra telningar just i den här åldern och ja, det känns bra att det snart är över!!

Solen skiner från en till hälften blå himmel så jag säger att i dag äre halvsoligt i ställe för halvmulet, låter väl bättre eller? Vart duktig och gjort mina ryggövningar och i dag ska jag promenera till sjön fram å tebax. Kanske Ludde vill cykla dit, vem vet.

Här är han i allafall, övandes på en särskilt fin grimage, ha en finer dag!



Litet litet barn jag vill
hålla dig intill så tätt
när dagar läggs till år och när
det stora livet inte är så lätt.

När solen skiner just på dig
eller när svarta drömmar ryter
vill jag vara nära dig
när modet vågar eller när det tryter.

Litet litet barn du är
en spegling av livets drömmar
allt som stora havet ger
och det vilda i bäcken som strömmar

tacksam är jag över det
att du kom in i vår värld
att vi får lov att följa dig
genom livets färd.

Inga kommentarer: