Etiketter

fredag 27 juli 2012

Så vare Fredag

"Igen, den dagen tycks återkomma en gång i veckan och plötsligt blir det ett handlande och städande utan dess like. Jag har hört att det är för att helgen kommer, men jag känner inte den. Det verkar vara ett verkligt fint besök för en del gör sig fin i håret och handlar nya kläder med. Ibland går man ut och firar ordentligt har jag hört."

Lite så blir det som sjukpensionär. Inte att det är helg hela veckan utan vecka hela helgen..typ. Den här sommaren har ju oxå alla vart hemma, gubben mellan två jobb men man ska ju vara glad för det. Fast, lite längtar jag till när jobben kommer och dagis samt skola börjar och det är konstigt för varje sommarstart är jag så glad att den är slut. Nåja, hoppas på en fin krispig höst med massor av färger, soliga dagar och prasslande löv, jag behöver det.

Jag behöver också vara ensam. Jag älskar min familj, tro inget annat men jag planerar mina dagar utifrån mitt behov annorlunda då, det blir inte lika mycket tvätt, inte lika mycket disk och städning, jag får mina vilostunder mitt på dagen och det är lättare att äta nyttigt. Men ungar som kräver fett i maten, hatar grönsaker och absolut inte delar min smak för konstiga saker blir det lätt potatismos med korv, hemtrillade köttbullar och feta gratänger.

Ser fram emot sjukgymnastiken med, värken är olidlig i bland.

Så vad ska vi göra dårå när helgen kommer på besök? Ja, jag ska se Morden i Midsummer.
så det så. Jag kommer att se alldeles vanligt tilltufsad ut och städar förmodligen på söndag.
det enda som kommer att ringa helg hos oss är tacosen ungarna bestämt till i kväll och en påse chips och dip, men det får räcka så.

Något kort för dagen.

Längst fram på nästippen bor mina drömmar
-de är lättare att följa så.

Inga kommentarer: