Etiketter

söndag 29 juli 2012

Välkommen Sols dag!

För ni visst väl att Sol kommer efter Sunna som blev Söndag. Söndag är en bra dag. Eftersom kristenheten beslutade att det skulle vara en vilodag får man gå och strosa samt strunta i allt som heter städning å tvätt å sånt.
Inte för att jag så ofta lyckas med det, det slinker alltid ner nån tvätt i maskinen och dammsugaren brukar kunna nosa i hörnen, men man får!
Idag (å natt med) hare regnat nåt så förfärligt så jag gissar att vi måste ösa Pappsens båt en gång till, vi var och öste den i går i solen och det var härligt! Vi fikade i den. Det är nåt med vattnet som är så lugnande fast vi hörde knappt en fiskmås och det är för, gissar jag, att de hittat till oss i djupa skogarna.
Behöver bara stå och bryta bröd till hönsen så kommer de seglande.
Kanske för mycket miljögifter kan ge dem suget efter bröd på fastlandet istället för fisk vid havet, vad vet jag?

Gjorde Ernsts potatissallad med rödbets tzatziki i går, så gott!! Receptet finns på hans sida /tv4 så jag ids int skriva det här men det rekommenderas.

Något litet för själen och med det säger jag puss påre!!


Tacksamhet.

En fällning av senkommen dag
är jag

en skugga vid vägs ände

av godhet i hjärtat förde du steg
och dagar som du sände

smidet är ryggstödet, min fot mot granit
ingen såg dig andas
inte hur du kom hit

i den rest av ljus som dröjde
tacksamhetsglas jag höjde.

Inga kommentarer: