Etiketter

måndag 30 juli 2012

Hur många till ska dö??

Läste Aftonbladet samt Expressen nu på morgonen. Rubriken "Tände på sin exfru" samt "kvinna mördad" mötte mina ögon. Det är inte ovanligt men ändå, hur många kvinnor i år har dött av mäns våld? Och, inte att förglömma, i allafall en man har dött av sin kvinnas våld.
Vad gör vi mot varandra?

Hur många fler kvinnor ska dö i år för sin näras hand, tål att tänkas på. Hur blev det så här?

Att min hönsmamma blivit av med 4 kycklingar för att hon envist vägrar gå in i hönsgården är lika trist, ja inte i den stora massan men för min familj. I morse tog Duvhöken ännu en och en ligger skadad och inväntar det bistra slutet på min son sovrum.

Hur ska dessa barnen "omhändertagits av de Sociala myndigheterna" klara av att bli hela när pappa dödat mamma, hur?

Vi måste ta tag i att se efter varandra, om någon misshandlats, de som blir hårt verbalt ansatta kanske får en örfil med? De som går in i dörrarna, de barn som är tysta och ledsna. Vågar vi ingripa innan det är försent?

Något att tänka på i dag alltså.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15184549.ab



http://www.expressen.se/nyheter/man-misstanks-ha-tant-eld-pa-kvinna/

Ringad.





För det som ryms och 


det som lämnas utanför 


för ljuset och kaskaderna av skuggor och 
för 


små rötter som ännu 
sitter fast 


jag säger inget om att stå sitt kast 


bara våga, gör du?

Inga kommentarer: