Etiketter

fredag 6 juli 2012

Jomen Korrby !

Även i år fast en dag längre fick vi komma till vårt ställe, fast jag tror jag glömt bort hur mycket mygg å knott det va där, det gör jag alltid :D
Fick en Gädda som Crille drog upp som jag varmrökte över elden, mums!
Jag fick oxå ett rejält ryggskott och ett trötthuvud men det vare värt. Idag ska solen lysa över vår väna del av världen och jag ska passa på att njuta av den om jag kan, är ju int så förtjust i att sola men ändå.

Eggad är jag numera i Icas krossade tomater!! Gjorde en gudagod gryta därborta, pröva!


Yrres soliga sommargryta.

500g högrev i små bitar.
1 pkt Bacon
en förp. icas krossade tomater
en nypa dragon
svartpeppar, salt och en köttbuljong
4 vitlökar, hackade.
2 dl milda mat.
1 dl vatten

Ja, fräs köttet i smör med bacon, krydda, tillsätt tomatkrosset
samt buljongen och vattnet.
Låt sjuda i ca 1 timme eller tills köttet blivit mört.
Tillsätt dragonen och milda maten, klart!!!

Servera med en fräsch sallad och gott salt bröd till!

Sköt om er, bada sola och umgås, man blir glad av det :)

Inga kommentarer: