Etiketter

måndag 13 januari 2014

Det här med ork....


Se så fint jag ordnat det såhär efter jul gillar hur färgburkarna får ett extra skimmer i närheten av skåpet och handduken som hänger nonchalant slängd över stolen, lägg dessutom märke till sättet som jag visar min husmoderliga sida genom att låta vinägerflaskan se använd ut på köksbordet....

Nej, så äre ju inte. Mitt hem är ett oordingsnäste med prylar och projekt som ska avslutas eller väntar på att börjas med. ska iallafall tala om att jag lagat toahandtaget med najtråd, blev skitbra.

Nej, just nu sitter jag och överlägger högt med mig själv att mundera mig i värsta kyldräkten för att gå ut med hunden och tända till hönsen å sen ska jag ta ett bad med min bok ja, å sedan då? jo då ska julkartongen fram och stoppas full å sen då?

Jodu då ska tanten sitta och dricka kaffe och fundera på vad och om det som kommer näst för det kan ju lika gärna bli så att soffan vill att jag ska sitta ner med min bok igen.

Ådå kan det hampa sig att jag faktiskt gör det.

Så det så.


"Pluskvamperfekt" är ett namn på det tempus man använder för att beskriva att handlingar eller tillstånd var fullbordade, innan något annat hände.)





1 kommentar:

Hyrestanten sa...

Tack för den härliga bilden på hur det faktiskt ser ut ett vanligt hem ibland :)