Etiketter

söndag 5 januari 2014

Musfällor.

Jo jag såg ju en mus i sopskåpet igår och skickade min man att köpa nya råttfällor (killarna lekte sönder de andra) och snäll gubben kom hem med tre söta fina saker, en blå och två i trä.
Glatt gillrade jag allehopen (eller ja, den blåa som man inte kunde klämma fingrarna i) och gubben spände de andra två som fått mumsig ost på sig så noga är det ju, de är kräsna de små liven!

Morgonens facit är att den blå är osmälld (tror att de genomskådat den) en i trä är smälld utan mus och utan ost och den tredje är borta.
Trevliga oginna små möss man har som inte ens kan lämna tillbaka fällan när de snott den på ost. Eller så drog de med sig den under golvet och och dog där (verkligen äckligt) men ja antar att vi snart får reda på det genom lukten. Tur det.

Nåja, regndis, småtrött och kaffetörstig ska jag nu sätta på värmen under pannan och koka en rejäl kopp, jo
 ( ser ni kaffekoppen på spisen? )
för jag är ju en sån där kokare jag. Förutom då jag är utan kokkaffe. Då blir det espresso ur fina maskinen.

Ha en fin dag alla!!

Inga kommentarer: