Etiketter

onsdag 22 januari 2014

Någongång ska vara den första

Ja, alltså att sitta i skoteroverall och skriva blogg. Och varför gör jag det nu då?
Jo det är så att jag inte får upp knäppet på skärpet så jag kommer inte ur. Tills dess att jag klurat ut det får jag ha den på.
Det är tur att det inte är så varmt inne då kan jag tänka.

Någe mer sak jag måste klura ut är detta med särskrivningar. Hade aldrig problem med det förut men nu har jag det och jag tror att det är internets fel för man får väldigt många gånger ett felmedelande  ( ja tex felmedelande ska enligt rättstavningen särskrivas men det ska det väl inte ??? ) om man inte särskriver och i mitt förvirrade huvud tappar jag greppet om hur det egentligen ska vara, som o och å. det har jag med problem med, när jag nu vräker i mig så mycket kål borde jag veta att det stavas med å men ung hälften av alla gångerna stavar jag det med o, knepigt va?

Vackert som tusan är det ute iallafall, rimfrost på träden och pudersnö men jag struntade i att ta kort med mobilen. Den kan inte ge rättvisa åt det vackra så jag lämnar över det till alla fotoentuiaster som är så mycket bättre än mig.

Idag ska jag ha en bra dag, ha det ni med!  Isrista

Inga kommentarer: