Etiketter

måndag 20 januari 2014

Jodå

För det mesta sitter jag i mitt kök och skriver på en gammal laptop som sett sina bästa dagar, men jag har iallafall en..faktiskt inte den enda datorn i huset ska jag väl tillstå, nu förtiden får ju barnen egen dator i skolan för att ta hem och göra skolarbeten på. Bra där faktiskt!

Var och såg bio med mamma igår, Hundraåringen som klättrade osv osv.. Ja har läst boken och de fick nästan med allt även om slutet var lite annorlunda. Goda skratt blev det men mest skrattade vi åt reklamen till filmen Frost, den ska jag se med ludden!

Annars har morgonen vankat sig fram sådär lagomt, vart ute med hunden och tittat till lilla hönan som förvirrad av allt bliväder gick å la sig å ruva. Ska flytta in redet i boxen och sätta på värmelampan lagomt till de små telingarna kikar fram, annars fryser väl dom ihjäl!

Idag blir det Chrillebrödsbakning och någon tvätt eller så. Några rader ur nån bok ska jag väl pula in i hjärnan med nu när julen är utstädad och man kan slappna av. Förresten så kapade jag av alla grenarna med sekatören och stoppa dom i en sopsäck och bar ut den nu ickebarrade pinnen som blev kvar, smart va?

Nåväl, snart kommer påska och tills dess eventuellt lite mer snö ( har nu ca 4 cm lös pudersnö) så att man kn ha härliga dagar med en kaffe och vårsol på ett Älgskinn bakom väggen!

Förresten den 1 Februari kommer jag att vra med på invigningen och läsa och jojka lite, kul va! hur nu det ska gå men jag är inte rädd, om man stakar sig litet, vad gör väl det, man är ju trots allt bara en människa :D

Kram och ha en braig dag! <3

Inga kommentarer: