Etiketter

onsdag 18 april 2012

Ba ca 20 cm dårå.

Och så blå himmel som det är nu så kanske den försvinner fort! (snön)

Handlade på mig mera frön i dag, galen som jag är. Det blev lite baljor å charlottenlök och annat matnyttigt man genast kan gräva ner i den luckra och väl vattnade snön. Skojja bara.

Grisen, den ena ligger nu och gonar sig i frysen så mycket som väl älskad linderödsgris kan och det är INTE barbariskt.
Själv ska jag lägga mig snart och gona ner mig i min varma säng, jag måste ju vila ordentligt innan träningen och simningen med mamsen i morrn.

Något litet för själen kommer här.


I mitt kök

En värmande tanke sådär sent på dan
Om vänskap och tålamod
Om vintermat åt fåglarna och
allt som jag inte förstod

Om att vilja vinna tid och trötthet
och varma händers tag
och det som håller upp en
värkande sorgtunga dar

För dig käraste bekantskap
ger jag, förmår jag allt
Den största styrkan av alla
att ge tusenfallt

Till den som vill ta till sig
som nött sofflockets kant med besök
ingen hellre av alla på jorden
hade jag i mitt kök.

Inga kommentarer: