Etiketter

onsdag 4 april 2012

Celiaki / Tyoridea

Läste en blogg igår som var väldigt intressant och jag tror att det ligger mycket sanning i allt som står där
http://gluten-celiaki.blogspot.se Vilket fick mig att söka vidare och hamna här http://www.doktorn.com/artikel/ny-svensk-forskning-om-samband-mellan-glutenintolerans-och-andra-sjukdomar

Jo, idag ska jag ju ta ett glutenprov, jag och lilla Ludde. Givetvis hoppas man att det inte ger utslag (fast enligt många artiklar behöver man inte få utslag på blodprovet för att ha Celiaki) Men ändå så skulle det, åtminstone för min del, ge svar på så mycket.

Vi är nu i vår släkt runt 3 st med Celiaci, min ena son en av dem, 3 med Psoriasis och två med Thyroidea, och mycket övrig eksem, andra autoimmuna sjukdomar.

Tänk om det är så att det är mjölet som ställer till det mesta?

Igår glömde jag bort min ridning, hur surt är det? Hade verkligen behövt det, ska försöka komma iväg till Åsa, kanske i kväll och krama Donna som är så fin. Det är någe särskilt med djur trots allt och just med hästar. Tror att det har nåt med att göra att man var hästgalen som lite, det invaggar en i någon sorts ro.

Nåja, kallt i natt, önskar våren kunde skynda sig lite!!

Ha en bra dag alla :)

1 kommentar:

Michael sa...

Ett tips ! www.kunskapskällan.se