Etiketter

lördag 7 april 2012

Lat var ordet!

Jo, det är sant. Ibland är man det. Ibland vill man bara ligga i sängen och läsa en bok, tugga chips och känna att jag FÅR göra det.
Man viftar lite med tårna och solen som lyser in genom persiennen värmer gott de dubbla täckena man ligger under.
Det gjorde jag i dag.

Igår var det något annat men ändå trevligt. Släkten på middag, vi satt ute och fånade oss, rökte cigarr (jo typ två ggr varje år gör jag det) Skrattade, ungarna slogs i snön och livet var då alldeles underbart precis som idag fast på ett annat sätt.

Min tanke i dag måste då bli, ta hand om dig. Om inte du gör det så gör ingen annan det heller. Njut
var dag som passerar glöms så fort och när man tänker tillbaka minns man kanppt.
Man kan alltid vara nu så länge man lever.


Ha det bäst alla!


Talad





Värm mig, jag är kall invid
jag vill vandra solbelyst stig
ta min hand jag är så vilsen här

jag vill ju vara där livet är

Bränn alla glas slå slag där viljan viker
bär mig bär mig över där
jag är en trasig bit bara meter från dig
snälla låt mig vila här.

Men du, du får plats
här finns armar som tar emot
du är den spillra som
får solen att lysa
behöver du så kom.

Dagen bär oss, morgonen rodnar
inget finns gömt allt står i ljus
men du är min vän vad du än gör
får du plats här i mitt hus.

Inga kommentarer: