Etiketter

tisdag 10 april 2012

Haha!!

Tog på mig kläderna på en gång när jag steg upp!!!

Ba en sån sak :D

Såg nya serien Alcatraz i går under stora gäspningar trots att jag vila ordentligt på eftermiddagen men, det vare värt, så bra den var! Det är inte så ofta det jag ser ger mig välbehag, ja, det ska vara Morden i Midsommer då, den älskar jag. Och nu, när det är lite brist på böcker har jag fått en kasse av en god vän och där vare blandat innehåll och jag har försökt. Jag lovar, verkligen tragglat mig igenom en bok av Chirly Mc..vad tusan hon heter, en av Ann Tyler och som handla om nån Danny osv men..det är ju bara att konstatera att jag behöver lite mord och lite deckaranda om jag ska läsa dem.
Så, nu officielt skiter jag i andra böcker, så att ni vet. Att jag dessutom älskar halvdöda Tulpaner är väl något som passar in i sammanhanget.

Men människor runt omkring mig får gärna leva, helst för alltid. Så det så. Skrev denna för 3 år sen, Uj vad tiden går!


Allt för mig.

Ingenting, ingenting
och dagen tynar bort
borta bland gömslen
och dagen blev kort

Månsken och ljust
men rummet svart
jag trevar efter minnen
dem jag aldrig haft

jag lämnar mitt jag
i en skogskimrande glänta
bara jag vet jag vet
vad jag har att vänta

Och där när ingenting 
omfamnar mej
förstår jag förstår jag

Att du är allt för mig

Inga kommentarer: