Etiketter

lördag 21 april 2012

Ska jag skämmas för husmorstakter?

Neej, varför då, alla älskar väl att laga mat nuförtiden?

Idag blev det Leverpastej av Linderöds grisens lever, äckligt? Nej, inte alls
Jag anser att det handlar om respekt att använda hela djuret som man slaktar.

Dessutom blev det megagod leverbiff av det lyxigare slaget.

Jag gjorde sålunda.

Malde en lök med 250 g fläskfärs och 400 g lever en ansjovis och jag malde detta 2 ggr.

I denna färs tillsatte jag ett ägg från mina egna hönor, en halv dl glutenfri mjölblandning 3 msk grädde
salt, peppar.
Sedan stekte jag härligheten på medelvärme.
 Man ska ha mycket smör och vänta tills dess att det bara är ett mindre lager på ovansidan som är rått innan man vänder.
Jag brukar skölja ur pannan varannan biff. Man klickar i smeten med en sked, det blir lagomt stort.

När man stekt färdigt slår man i en  skvätt grädde och en skivad lök

supergodis!!

Denna är ju glutenfri och i morrn ska ni få receptet till glutenfri hemgjord leverpastej!
Ha en sån trevlig Lördagskväll som ni bara kan ha.

Bisous!




Inga kommentarer: